Nodria l'amat son amic a amar, e amor ensenyava-li a perillar; e paciència l'adoctrinava con sostengués treballs per la amor d'aquell a qui s'és donat per servidor.
Hem entès que amb amor podem enfrontar-nos al perill, que amb paciència tindrem amor!!!! ens ha costat, hi hem pensat molt (mentida), i ens ho creiem!!!! Del grup de 1r B de batxillerat del col·legi Sant Miquel dels Sants de Vic Els 35 alumnes i la profe Carme Codina
Nosaltres, hem dividit el versicle en quatre parts (sense mirar el comentari de la Carme Codina, profe del B)i Nodria l'amat son amic a amar: Déu(Amat) dóna amor a l'home (amic): Alba Sala e amor ensenyava-li a perillar e paciència l'adoctrinava con....Paralel.lisme sintàctic(nom+verb) , anàfora (e) Per reforçar la idea que l'Amor i la Paciència,en forma al.legòrica, són complementaris, perquè per estimar cal esforç, patiment i paciència, a part de l'amor. Hi veiem una metàfora feudal: home-amic-vassall i Déu-Amat-Senyor. a través de la paraula "servidor". 1r A de BTX.
Benvolgudes Carme, Sílvia i tots els nois i noies de 1r de Batxillerat del col·legi Sant Miquel dels Sants,
Veig que heu fet una molt bona feina. No us heu quedat a la superfície; us heu endinsat en el versicle i n'heu extret moltes coses. Llegir és això, oi?
Ja ho sabeu, Llull és ben viu a través de les vostres lectures.
Penso que aquesta reflexió ens ensenya que siguem com siguem, deu ens estimarà incondicionalment, amb les qualitats que tinguem, però a l'hora nosaltres també l'hem d'estimar. Aleix Perales 1rB BTX
Hem entès que amb amor podem enfrontar-nos al perill, que amb paciència tindrem amor!!!!
ResponEliminaens ha costat, hi hem pensat molt (mentida), i ens ho creiem!!!!
Del grup de 1r B de batxillerat del col·legi Sant Miquel dels Sants de Vic
Els 35 alumnes i la profe Carme Codina
Nosaltres, hem dividit el versicle en quatre parts (sense mirar el comentari de la Carme Codina, profe del B)i
ResponEliminaNodria l'amat son amic a amar: Déu(Amat) dóna amor a l'home (amic): Alba Sala
e amor ensenyava-li a perillar
e paciència l'adoctrinava con....Paralel.lisme sintàctic(nom+verb) , anàfora (e) Per reforçar la idea que l'Amor i la Paciència,en forma al.legòrica, són complementaris, perquè per estimar cal esforç, patiment i paciència, a part de l'amor.
Hi veiem una metàfora feudal: home-amic-vassall i Déu-Amat-Senyor. a través de la paraula "servidor".
1r A de BTX.
Benvolgudes Carme, Sílvia i tots els nois i noies de 1r de Batxillerat del col·legi Sant Miquel dels Sants,
ResponEliminaVeig que heu fet una molt bona feina. No us heu quedat a la superfície; us heu endinsat en el versicle i n'heu extret moltes coses. Llegir és això, oi?
Ja ho sabeu, Llull és ben viu a través de les vostres lectures.
Penso que aquesta reflexió ens ensenya que siguem com siguem, deu ens estimarà incondicionalment, amb les qualitats que tinguem, però a l'hora nosaltres també l'hem d'estimar.
ResponEliminaAleix Perales 1rB BTX